El 4 de juny entren en vigor noves mesures per a la contenció de la pandèmia provocada pel coronavirus SARS-CoV-2. Malgrat la progressió del procés de vacunació, els indicadors epidemiològics i assistencials recomanen mantenir restriccions en diferents àmbits de la vida social i laboral. Es preveuen alguns canvis en àmbits com l’horari de restauració i cultura i l’aforament de comerç i grans esdeveniments, entre altres.
El Govern ha donat el vistiplau a la suavització d’algunes restriccions, com l’ampliació d’horaris o d’aforaments en alguns sectors. Les mesures entren en vigor divendres 4 de juny.
Les mesures més destacades són:
Comerç
Espectacles a l’aire lliure en recintes grans
Les activitats culturals i les competicions esportives que es desenvolupin en tot moment a l’aire lliure, en instal·lacions o equipaments que tinguin un aforament autoritzat superior a 15.000 persones, podran tenir un nombre màxim d’assistents del 20% de l’aforament si:
Per activitats amb un aforament menor, es manté el màxim de 3.000 persones.
Es permet l’activitat de restauració si existeixen establiments habilitats, amb compliment de les mesures establertes per la restauració.
Aforaments
Transport públic
S’elimina la restricció en l’ocupació de vehicles de transport públic fins a 9 places. Ara estava restringit a 6 persones i no es permetia l’ocupació del seient del costat del conductor.