Tramitació electrònica mitjançant idCAT Mòbil

Dilluns, 2 de novembre de 2020

Un milió de persones ja tramiten amb idCAT Mòbil

Un total d’1.017.990 d’usuaris ja disposen d’idCAT Mòbil, el servei d’identificació, autenticació i signatura adreçat a la ciutadania que permet fer tràmits a més de 1.200 administracions públiques de Catalunya.

Es un sistema molt àgil i fàcil de fer servir que mostra una àmplia acceptació per part dels usuaris, el 86% dels quals estan satisfets o molt satisfets. La seva seguretat es basa en el telèfon mòbil personal i, a més, és gratuït, no cal recordar cap contrasenya, no cal instal·lar res i no caduca. Per tots aquests motius, l’idCAT Mòbil s’ha convertit en el mecanisme principal que utilitza majoritàriament la ciutadania per tramitar.

L’idCAT Mòbil és un servei que impulsa l’AOC conjuntament amb la Generalitat de Catalunya i compta amb la col·laboració del món local.

Actualment hi ha una xarxa de prop de 300 entitats de registre a tot el territori on es pot demanar presencialment. Ara bé, la ciutadania el demana molt majoritàriament (99%) per internet, des de casa perquè valora molt el seu temps. Als darrers mesos s’han implantat importants millores en el procés de registre en relació a la TIE (targeta d’identificació d’estrangers) i Muface (mútua dels funcionaris de l’Estat) que permeten a qualsevol ciutadà nacional o estranger aconseguir l’idCAT Mòbil sense desplaçaments.

Concretament, per obtenir l’idCATMòbil cal disposar d’una de les següents opcions per acreditar la identitat:
  • Carnet d’identitat (DNI o TIE) + targeta sanitària (CATSalut o Muface)
  • Passaport + NIE

Com donar-se d’alta?
Donar-se d’alta és molt ràpid i senzill i es pot fer en menys d’un minut des del web www.idcatmobil.cat

Com funciona l’idCAT Mòbil?
La seguretat de l’ús de l’idCAT Mòbil és basa en el telèfon mòbil, com a dispositiu personal que hem de tenir sota el nostre control i protegit. Quan es vol fer un tràmit amb una administració, cal informar d’unes dades bàsiques i es rep un missatge SMS amb un codi d’un sol ús al telèfon mòbil de l’usuari (com fan els bancs i xarxes socials) que cal introduir en la pàgina web on s’està fent el tràmit.

Darrera actualització: 29.03.2021 | 13:03