Taller de sensibilització lingüística per aportar recursos per a una bona atenció a l’usuari

Dimecres, 27 de novembre de 2024

El personal de l'Ajuntament va participar en el taller "La comunicació amb els ciutadans. Parlar per entendre's", una iniciativa per reflexionar sobre els hàbits lingüístics i fomentar l’ús del català en l’atenció a l’usuari. Impartit pel Consorci per a la Normalització Lingüística del Vallès Oriental.

En la primera sessió es va analitzar el context sociolingüístic, compartir bones pràctiques i parlar de la importància del català en l’atenció professional. I en la segona es van posar en comú observacions sobre els hàbits lingüístics dels participants i es van explorar maneres de reforçar-los.

Els assistents van reflexionar per què és important respectar la tria de llengua que fan diàriament en l'entorn laboral quan atenen el públic (presencialment o telefònicament), com començar la comunicació en català és una mostra de disponibilitat lingüística, i van debatre com els prejudicis poden condicionar els seus hàbits diaris.

Els participants van destacar que el taller els havia ajudat a ser més conscients de la seva pràctica lingüística i a valorar els beneficis que pot tenir el fet de mantenir l'hàbit de parlar en català d'entrada i de no canviar de llengua, si no és que l'usuari no l’entén.  

👉 Un pas més per promoure la llengua en l’entorn professional!

Darrera actualització: 27.11.2024 | 11:49