Taller de sensibilització lingüÃstica per aportar recursos per a una bona atenció a l’usuari
El personal de l'Ajuntament va participar en el taller "La comunicació amb els ciutadans. Parlar per entendre's", una iniciativa per reflexionar sobre els hàbits lingüístics i fomentar l’ús del català en l’atenció a l’usuari. Impartit pel Consorci per a la Normalització Lingüística del Vallès Oriental.
En la primera sessió es va analitzar el context sociolingüístic, compartir bones pràctiques i parlar de la importància del català en l’atenció professional. I en la segona es van posar en comú observacions sobre els hàbits lingüístics dels participants i es van explorar maneres de reforçar-los.
Els assistents van reflexionar per què és important respectar la tria de llengua que fan diàriament en l'entorn laboral quan atenen el públic (presencialment o telefònicament), com començar la comunicació en català és una mostra de disponibilitat lingüística, i van debatre com els prejudicis poden condicionar els seus hàbits diaris.
Els participants van destacar que el taller els havia ajudat a ser més conscients de la seva pràctica lingüística i a valorar els beneficis que pot tenir el fet de mantenir l'hàbit de parlar en català d'entrada i de no canviar de llengua, si no és que l'usuari no l’entén.
👉 Un pas més per promoure la llengua en l’entorn professional!