Sant Feliu participa al programa Municipis i educació inclusiva: França un camí a valorar

Dijous, 23 de març de 2006

El programa Municipis i educació inclusiva: França un camí a valorar. Les polítiques educatives a França en el marc de les polítiques de la ciutat, organitzat per l’àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona, es va centrar en intercanviar coneixements i experiències educatives de tres ciutats franceses: Bobigny, Nanterre i Épiny-Sous-Sénart. En aquests intercanvi hi van participar 53 persones entre les quals destacaven els regidors d’Ensenyament dels principals municipis de la província de Barcelona i el de Sant Feliu, Roc Fernàndez. També hi havia representació de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, la Fundació Jaume Bofill i del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquest viatge va tenir lloc del 14 al 18 de març.

Aquests dies van servir per conèixer les experiències educatives que estan desenvolupant les ciutats franceses visitades i també per aprofundir en els dispositius que han posat en marxa que es presenten a continuació: Dispositiu de vetlla educativa: Es crea un protocol de seguiment i els diferents agents que actuen sobre el nen o nena fan un seguiment personalitzat. Són situacions que requereixen una resposta interdisciplinar (serveis socials, educadors..) Dispositiu de reussitè educative: És un dispositiu de seguiment als nois i noies que fracassen a nivell escolar. A través d'una xarxa transició escola-treball se'ls forma i se'ls ajuda a inserir-se al món laboral. Pla d'entorn: dispositiu en què es relaciona els estudis reglats, amb el reforç escolar fora de les hores lectives i les activitats esportives, artístiques i culturals. El Jardí dels mosaics: un espai d'acollida de pares i mares de nens de 0 a 4 anys que no volen dur el seu fill a l’escola-bressol però que requerien d'un espai per socialitzar-lo i on rebre consells i formació. És un espai obert per acompanyar els pares en les seves funcions de pares i com un espai d'adaptació de l'infant a l'escola Bressol o a l'Escola. Els menors hi van acompanyats dels pares o avis i hi ha un educador. Assistència maternal: Són les antigues noudrices, és a dir les cuidadores. A França sempre hi hagut una forta tradició de cuidadores d'infants i seria la versió actual. Aquestes persones s'han de treure una llicència d'activitat i fer una formació per tenir cura entre un i tres nens. És una alternativa a l'escola Bressol. Acompanyament a l'escolaritat: Programa d'ajuda als deures i servei per motivar l'alumne a anar a l'escola i aprendre a través d'un espai on es trobi a gust un cop surti de l'escola (semblant al centre obert de Sant Feliu). Intenten fer en aquest espai aplicacions pràctiques del que aprenen a l'escola. Aules d'acollida a les escoles: se centren en l'aprenentatge de l'idioma i la lectura i treballen molt estretament amb el servei de joventut. Dispositiu de reussité educative: es canvia l'alumne de centre un dies o uns mesos per evitar l'estigmatització i alhora evitar que perdi classes. Es fa un seguiment entre el coordinador del centre i l'assistent social. El programa ‘Municipis i educació inclusiva: França un camí a valorar’, el qual us adjunto en l’arxiu adjunt, ha estat organitzat per l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona. Hi van participar els ajuntaments d’Arenys de Munt, Arenys de Mar, Badalona, Barcelona, Cambrils, Cerdanyola del Vallès, Castellar del Vallès, Granollers, l’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Masnou, Masquefa, Mataró, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Prat de Llobregat, Rubí, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Sant Celoni, Sant Feliu de Llobregat, Sant Feliu de Codines, Sant Llorenç Savall, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa i Tordera.
Darrera actualització: 26.03.2021 | 11:41