Pla de prevenció i atenció a l'absentisme i creació de la comissió de seguiment del Pla d'Addicions
El Ple de l'Ajuntament, en sessió de 23 de novembre, va aprovar per unanimitat el Pla local de prevenció i atenció a l'absentisme escolar que té com a objectiu principal contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit escolar i educatiu.
Des de fa dècades, l’Abandonament Escolar Prematur i les seves manifestacions més visibles (absentisme, desafecció escolar, manca d’adquisició de competències bàsiques…) és una de les principals problemàtiques que afecten al sistema educatiu.
El Pla local es planteja sobre les premisses de l'anterior pla de 2010 i és el resultat del treball realitzat de forma participativa integrat pels diferents agents socials i educatius del territori: Servei d’educació, Serveis Socials, Inspecció educativa, EAP i els equips educatius dels centres i fomenta el desenvolupament d’accions de prevenció, intervenció i compensació d’aquest fenomen de manera coordinada entre els centres, l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya.
El Ple de l'Ajuntament també va aprovar la creació i composició de la comissió de seguiment del Pla Local d'Addiccions, per treballar la prevenció en l'àmbit de consum de drogues i pantalles. Amb el Pla es dona resposta a les necessitats d’un marc orientador i regulador de les activitats i d’un treball organitzat i coordinat en matèria d’addicció.
L’abordatge del fenomen de les addiccions ha de contemplar mesures en els àmbits de la salut, els serveis socials, l’educació, l’oci, la seguretat ciutadana, etc, formulant accions de prevenció, tractament i reinserció social, i facilitant una integració dels
recursos existents.
Per iniciar el Pla cal que es constitueixi la comissió política per un període de 4 anys (2024-2027) per tal de començar a treballar tècnicament: Alcalde, regidor/a de l’àrea de Salut, regidor/a de l’àrea de Joventut, regidor/a de l’àrea d’Esports i un/a regidor/a de cadascun dels grups polítics.
Les funcions de la comissió són acordar criteris i aspectes de cooperació anual, fer el seguiment i avaluació de les actuacions que es portin a terme, nomenar la comissió tècnica, proposar projectes necessaris i aprovar la proposta de funcionament que presenti la comissió tècnica per l’any següent.