L'Arxiu Municipal recupera documents de finals del segle XIX

Dimarts, 12 de novembre de 2013

Han ingressat en els fons de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Codines els censos electorals de 1892 a1894 que s'han trobat a l'Arxiu Municipal de Cardedeu, i que l'ajuntament d’aquest municipi ha donat al nostre Arxiu. Gràcies a aquesta donació es completa el buit documental existent a la sèrie documental del Cens Electoral que s’inicia a l’any 1890 i que arriba fins a actualitat.

Els documents retornats són llistes impreses dels homes majors de vint-i-cinc anys que gaudien de drets polítics. Aquests censos electorals són les llistes definitives d’electors que aprovava la Junta Provincial del Cens electoral una vegada vistes les reclamacions fetes al cens inicial realitzat per la Junta Municipal del Cens electoral.

Aquesta donació és fruit de les relacions de col·laboració establertes entre els arxius municipals de la demarcació de Barcelona que s’han generat des de la Xarxa d’Arxius  Municipals. Aquesta Xarxa  està gestionada per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. L’Arxiu Municipal de Sant Feliu de Codines en forma part des de l’any 2007 quan va firmar el conveni d’adhesió.

Darrera actualització: 26.03.2021 | 12:08