L’Ajuntament i la Diputació inicien una campanya informativa de consum adreçada als establiments

Dimecres, 3 de maig de 2006

L’Ajuntament de Sant Feliu, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha iniciat avui la “campanya sobre requisits mínims exigibles als establiments pel que fa a la informació als consumidors” dirigida als comerços i prestadors de serveis de la població. L’objectiu de la campanya, que comença avui i es realitzarà durant la primera quinzena de maig, és fer un seguiment del grau de compliment de la normativa vigent en matèria de defensa dels consumidors, amb especial atenció a la indicació de preus, etiquetatge, fulls de reclamació i la condició de poder lliurar al consumidor una factura o un rebut dels pagaments efectuats.

És per això que, a partir d’avui, dimecres 3 de maig i durant la primera quinzena de maig, tècnics en consum realitzaran degudament acreditats visitaran els establiments del centre de la població per a informar-los, si escau, dels aspectes pendents d’adaptació a la normativa actual: 1. Exhibeix l’horari comercial 2. Especifica a l’horari dies i hores d’obertura 3. Disposa de fulls oficials de reclamació / denúncia 4. Exhibeix el rètol anunciador de l’existència de fulls oficials de reclamació/ denúncia 5. Anuncia la possibilitat de pagament mitjançant targeta de crèdit/dèbit 6. Exhibeix els preus de les mercaderies que es troben exposades al públic 7. El preu de venda al públic consta precedit per les sigles PVP 8. Els preus inclouen tot tipus d’impostos, càrregues o gravaments 9. L’establiment està en condicions de lliurar tiquets o factura quan ho demani el consumidor 10. El tiquet o factura inclou, si més no: identificació, concepte, quantitat abonada i data. 11. Els productes estan etiquetats 12. L’establiment està en disposició de lliurar a l’usuari tota la informació i documentació exigible almenys en català. Per assessorar-vos sobre consum podeu adreçar-vos a l’Ajuntament.
Darrera actualització: 26.03.2021 | 11:41