La nova Ordenança de civisme regularà l’oci nocturn al poble

Divendres, 14 de juliol de 2023

El govern municipal està treballant per derogar el decret que limitava els horaris de tancament de bars i restaurants. La proposta d’elaboració d’una Ordenança de Civisme ha de ser el punt de partida per trobar una solució que garanteixi la convivència a l’espai públic sense limitar l’oferta d’oci i lleure nocturn.

El nou govern municipal ha estat treballant en mesures alternatives per derogar el Decret de reducció de l’horari de tancament de bars-restaurants i restaurants. Durant aquestes setmanes s’han fet reunions amb els cossos policials, amb els veïns i amb  propietaris i titulars dels establiments. Després de fer una valoració escoltant a totes les parts, es proposarà eliminar la limitació horària de tancament i mantenir l’horari de tancament de terrasses, fent una sèrie de requeriments i advertiments als establiments pel que fa al compliment d’horaris, de normativa acústica i de responsabilitat pel que fa als seus usuaris.

En les properes setmanes, el govern farà públic el procés participatiu de l’ordenança de civisme, que actualment no existeix, i és la normativa que acabarà regulant l’oci noctiurn i horaris dels establiments i terrasses al municipi, juntament amb molts altres aspectes. Aquesta ordenança s’elaborarà mitjançant un procés de participació ciutadana que inclou les següents fases: informació, consulta prèvia, debat, redacció i aprovació. 

Aquesta ordenança té com a objectiu principal preservar l'espai públic com a lloc de convivència i civisme, on totes les persones hi puguin desenvolupar en llibertat les seves activitats de lliure circulació, d'oci, de trobada, i esbarjo, amb ple respecte a la dignitat i als drets dels altres.

 

Previ a l’inici d’aquest procés, el govern ha cregut convenient proposar l’eliminació de les limitacions horàries que establia el Decret 2023-0210, del passat 28 d’abril del 2023. Amb la derogació del decret, els horaris quedarien de la següent manera:

Horaris generals (segons Ordre 358/2011, de 19 de desembre)

Obertura: a partir de les 6.00 h
Tancament: fins les 2.30 h

Aquests horaris es poden ampliar 30 minuts la nit de divendres i dissabte i les vigilies de festius. La normativa també permet perllongar l’horari en 30 minuts en períodes de vacances (Setmana Santa, Carnestoltes, Nadal, Estiu o festes locals).

Horari de les terrasses (segons Decret d’alcaldia, del 5 d’agost del 2020)

Horari d’obertura de terrasses:
De dilluns a dissabte a partir de les 7.00 h
Diumenges i festius a partir de les 8.00 h

Horari de tancament de terrasses:
Nits de diumenge a dijous a les 0.00 h
Nits de divendres, dissabtes i vigílies de festius a les 0.30 h.

Darrera actualització: 14.07.2023 | 12:42