La Direcció General de Carreteres replanteja el projecte d’autopista de Sant Feliu

Dilluns, 5 de juny de 2006

L'Ajuntament de Sant Feliu va rebre el passat 25 de maig una notificació de la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya en què comunica que s'ha replantejat la proposta d’autopista de Sant Feliu després d'haver-se produït un debat entre la conveniència i dimensió d'aquest projecte a la carretera C-59 a Sant Feliu. El director general de Carreteres informa: "Comuniquem que la proposta que realment es construirà serà la que un indiquem en el plànol adjunt i que correspon a una via amb un carril de circulació per sentit més un carril per a vehicles lents. Per altra part, la connexió amb la carretera BP-1241 per un costat i l'accés nord de Sant Feliu i la connexió amb la C-1413b per l'altre, es realitzaran mitjançant rotondes". La carta i el plànol de la nova proposta pot consultar-se a les oficines del consistori.

El 15 de febrer va arribar a l'Ajuntament, per la seva exposició pública, la informació detallada de la variant, convertida en autopista de Sant Feliu amb dos carrils descendents i tres ascendents. En el Ple extraordinari celebrat el 19 d’abril es va aprovar per unanimitat el contingut dels informes, encarregats per l'Ajuntament de Sant Feliu a l'empresa Agro'90, s.l., que fan referència a l’impacte ambiental que provocarà l'autopista projectada en lloc de la simple variant que estava prevista en un principi. Aquesta infraestructura també es creu que incidirà negativament sobre la població, de forma més directa als barris propers a la muntanya de Solanes com són La Quica, el Gurugú i Corema, degut a la quantitat de vehicles que es preveu que hi passin. Tots els grups polítics creuen que el millor traçat és el que figura en l'estudi com a alternativa 1, que és la que passa en el seu inici i en el seu tram final més allunyada de la població. Per altra part, però, es rebutja la construcció d'una autopista amb 2 + 2 carrils més un de via lenta, tal com preveu el Pla d'Infraestructures de transport de Catalunya. La posició de tots els grups ha estat de demanar que es replantegi el projecte i s’estudiïn altres corredors i alternatives així com, si cal, l'adequació de l’autovia C-17 al seu pas per la conca del riu Congost. Diversos projectes de variant Aquesta variant, de la qual a l'últim quart de segle se n'han fet diversos projectes, afectava inicialment la part sud de la població i també la roca de Can Xifreda. Posteriorment es va aconseguir que es desplacés més al sud. Així l'Ajuntament disposa d'uns plànols de l'any 1999 i 2001 en què aquesta afectació desapareixia i la carretera prevista per 1 + 1 carrils més un carril addicional de via lenta en els trams de més pendent. Aquesta via, que es preveia connectar amb l’eix transversal, es va presentar en públic quan es va inaugurar la rotonda de Sant Feliu juntament amb la millora del tram de Sant Quirze Safaja – Castellterçol. El desembre de 2005, però, el Govern de la Generalitat treu el Pla d'Infraestructures de transport de Catalunya en què la variant de Sant Feliu de Codines passa a ser una autopista circumscrita a la xarxa bàsica primària, com a eix de llarg recorregut Barcelonès –Cerdanya per Tosses sense que l'Ajuntament fos informat d’aquest nou projecte. El dia 15 de febrer arriba a l'Ajuntament, per la seva exposició pública, la informació detallada de la variant, convertida en autopista de Sant Feliu, que contempla solament des de l'enllaç situat als camps del Prat fins a la bifurcació de la carretera de Castellterçol i Sant Quirze Safaja. Avui per avui l'Ajuntament no té encara cap coneixement de l'afectació d'aquesta autopista per la resta del terme municipal. El 25 de maig de 2006 la Generalitat envia a l'Ajuntament una carta que diu que "la proposta que realment es construirà serà la que correspon a una via amb un carril de circulació per sentit més un carril per a vehicles lents".
Darrera actualització: 26.03.2021 | 11:41