Informació sobre consum

Dimarts, 23 de juny de 2015

A partir dels anys setanta, la IOCU (Organització Internacional de Consumidors) va proposar la commemoració anual del Dia Mundial del Consumidor el 15 de març.

La Diputació de Barcelona informa que per donar resposta a una de les accions marcades en el procés de redefinició estratègica de la Xarxa Local de Consum, que preveu la necessitat d'organitzar accions conjuntes amb tots els membres, l'Assemblea de la XLC va proposar l'any 2011 organitzar, de manera periòdica, una campanya de comunicació conjunta de tots els ens locals que formen part de la Xarxa Local de Consum per commemorar el Dia Mundial del Consumidor.

Aquest any la mediació és el motiu central de la campanya amb l'objectiu de donar a conèixer el procediment a la ciutadania, com es pot portar a terme aquesta modalitat extrajudicial de resolució de conflictes i els beneficis econòmics i de temps, entre d'altres, que comporta als seus actors.

L'Oficina Mòbil d'Informació al Consumidor (OMIC) s'instal·la periòdicament a Sant Feliu de Codines, on tècnics de Consum de la Diputació assessorament en tot allò referent al consum, en l'etiquetatge i garanties de productes, compra i lloguer d'habitatges, serveis bancaris, assegurances, compra-venda de vehicles, serveis post-venda, compres fora d'establiment, serveis turístics, entre d'altres. S'informa els consumidors i els assessoren sobre els seus drets i les vies establertes per resoldre els conflictes que se'n derivin.

L'Ajuntament de Sant Feliu està adherit al programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) i per això es preveu la visita periòdica d'aquesta Oficina que atén de manera personalitzada les qüestions relacionades amb l'àmbit de consum.  L'objectiu de l'OPIC és oferir una atenció personalitzada al ciutadà/na, donar resposta a les consultes dels ciutadans recollides en l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor, així com les trameses per l'Ajuntament mitjançant la bústia del consumidor.

Per a qualsevol reclamació o queixa de consum també us podeu adreçar a l'Oficina Comarcal d'Atenció al Consumidor (OCIC) de Granollers, ubicada al Consell Comarcal del Vallès Oriental.

OCIC Consell Comarcal del Vallès Oriental
C/ Miquel Ricomà, 46
08401 Granollers
Tel. 93 860 07 00

Darrera actualització: 26.03.2021 | 12:22