El Ple de l'Ajuntament diu sí a la variant, no a l’autopista

Divendres, 21 d’abril de 2006

El Ple extraordinari de l’Ajuntament celebrat el 19 d’abril va aprovar per unanimitat el contingut dels informes emesos en relació a l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant de la carretera C-59 que fan referència a l’adaptació dels traçats proposat al planejament vigent i l’impacte del tipus de via proposada. Tots els grups polítics van aprovar que el traçat que menys impacte la població i el seu entorn és el que figura als estudis com a variant de Sant Feliu de Codines -projecte de l'any 2002 - de dos carrils i un per vehicles lents, i no com a autopista de 5 carrils que té l'objectiu de descongestionar la C-17. Al Ple hi van assistir una trentena de ciutadans que van manifestar també el seu rebuig a la construcció d’una autopista al terme municipal de Sant Feliu de Codines.

L'Ajuntament va organitzar el passat 11 d'abril una xerrada - col·loqui sobre la futura variant de Sant Feliu on es va presentar l'estudi d'impacte ambiental de la variant C-59 encarregat per l'Ajuntament a l'empresa Agro'90, S.L. Els objectius de l'estudi són catalogar la C-59 en el seu pas pel poble com a via de xarxa bàsica, com a variant, demostrar que l'impacte ambiental de la carretera proposada pot ésser crític i sol·licitar la presentació d'un nou projecte d'una variant d'un carril per sentit i en alguns trams d'un carril més per a vehicles lents. Ara per ara,el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya cataloga la via que ha de descongestionar el trànsit de dins la població com a eix de llarg recorregut, concretament l'eix Barcelonès - Cerdanya per Toses: B-500: desdoblament entre Badalona (B-20) i Mollet (C-33), inclou el túnel de la Conreria. C-59: Desdoblament entre Mollet - Sant Feliu de Codines. Nova autopista Sant Feliu de Codines - Centelles. C-17: desdoblament Vic - Ripoll. N-152: condicionament Ripoll - Puigcerdà. Inclou els túnels de Tosses i Ribes de Fresser. L'estudi encarregat per l'Ajuntament proposa alternatives: - Classificar la C-59 com a resta de xarxa bàsica i el projecte com a variant de Sant Feliu, no autopista. - Desdoblar l'actual C-17 com a eix Barcelonès - Cerdanya per Tosses: Tram Parets-La Garriga, tram El Figaró, tram Aiguafreda / Sant Martí de Centelles. Tots els grups polítics i la ciutadania es manifesten a favor que per disminuir l'impacte cal transformar el projecte d'autopista en una variant.
Darrera actualització: 26.03.2021 | 11:41