El Pla de Dinamització del comerç local proposa augmentar la retenció de compra dels residents

Dilluns, 15 de maig de 2006

Sant Feliu ha crescut considerablement els últims anys. En el període comprès entre 1998 i 2004 el municipi ha guanyat 912 habitants, el que significa un creixement del 22,2%. A més, Sant Feliu és un municipi molt proper a l’àrea metropolitana de Barcelona, fet que posa en relleu la gran mobilitat que es dóna i que no és indiferent als hàbits de comportament en la compra, doncs on es treballa molt probablement es compra i hi ha oferta comercial. En aquest sentit, la regidoria de Comerç de l’Ajuntament, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, va encarregar a una empresa externa, després de vàries reunions amb un grup de comerciants, un Pla de Dinamització del comerç a Sant Feliu.

Aquest estudi, que es va presentar el 25 d’abril al Centre Cívic i que va comptar amb la presència de l’alcalde Francesc Pineda i la regidora de Comerç, Montserrat Anento, analitza l’estructura socioeconòmica de la població, l’entorn i l’oferta comercial, els hàbits i el comportament de compra, la balança comercial, les actuacions urbanístiques a mig termini amb incidència sobre el comerç – es fa una valoració qualitativa dels carrers, de l’accés i mobilitat i amigabilitat de les vies i de l’aparcament - i proposa una sèrie d’objectius i línies d’actuació a seguir per la dinamització del comerç local. A l’apartat d’hàbits i comportaments de compra s’analitzen els capítols de despesa en tres sectors: quotidià alimentari, que inclou tan els productes frescos com els envasats, quotidià no alimentari, que inclou perfumeria, drogueria, cosmètica i farmàcia, i no quotidià, les compres d’equipament de la llar i de la persona. Per a cadascun dels sectors s’ha estudiat el lloc, el canal i la freqüència de compra habitual i la distribució geogràfica de la despesa i la fuga. Donat que la fuga de compra dels residents és força elevada, l’estudi planteja que el principal objectiu del comerç és augmentar la retenció de la compra al poble i, per això, s’han de desenvolupar una sèrie d’actuacions. OBJECTIU: AUGMENTAR LA RETENCIÓ DE LA COMPRA DELS RESIDENTS · el 75% de la compra de quotidià alimentari (actualment el 56%) · el 50% de la compra de quotidià no alimentari (actualment el 31%) · el 40% de la despesa de productes no quotidians (actualment un 20%) Aquests objectius s’obtindrien sobre la base dels següents reptes d’actuació en àmbits com ara aquests: - Associacionisme comercial: l’acció conjunta del comerç - Identitat - Urbanisme comercial: fer més amigable l’entorn urbà que rodeja al comerç i de facilitar l’accessibilitat i la mobilitat en el centre comercial del municipi. - Coneixement: difusió de l’oferta comercial existent al municipi i demostració dels avantatges de la proximitat. - Promoció i comunicació
Darrera actualització: 26.03.2021 | 11:41