Molta expectació a la presentació de l’estudi informatiu de la futura variant de Sant Feliu de Codines. Unes 150 persones es van reunir ahir a la sala de teatre del Centre Cívic per conèixer les característiques de la nova via de la mà del Director general de Carreteres de la Generalitat de Catalunya, Xavier Flores; l’enginyer i Director de projectes, Quirino Vila-Masana, acompanyats de l’alcalde Pere Pladevall.
Del nou estudi informatiu es desprèn que serà una carretera de la xarxa comarcal, convencional de 4 quilòmetres amb un carril per sentit de circulació, un d’addicional d’avançament per a trànsit lent a la pujada, amb rotondes a nivell i velocitat de projecte de 80 km/h. El cost de la variant està fixat en 30 milions d’euros aproximadament. Aquest estudi presenta 3 alternatives de recorregut, però l’inici, el final i la rotonda a la carretera de Gallifa són comunes.
La variant, que passarà per l’oest de Sant Feliu de Codines, s’iniciarà al sud del nucli urbà i s’acabarà amb la intersecció amb la carretera C-1413 direcció Sant Quirze Safaja. L’any 2005 es va redactar un primer estudi informatiu que contemplava la via preferent 2+2 i amb enllaços a diferent nivell. L’any 2011 es va iniciar la redacció del nou estudi i el projecte es sotmetrà a informació pública d’aquí a dos mesos aproximadament i qualsevol persona podrà accedir-hi i fer-hi al•legacions.
Aquest estudi informatiu compleix les premisses del Pla Territorial de l’Àrea de Barcelona.
La carretera C-59 forma part d’un dels eixos viaris de comunicació que va des de Santa Perpètua de Mogoda a Palau-solità i Plegamans, Caldes de Montbui, Sant Feliu de Codines, Castellterçol i fins a la connexió amb l’Eix Transversal.Anteriorment tota la carretera s’assignava a la xarxa bàsica, però amb la darrera planificació aprovada, només pertany a aquesta xarxa el tram de Sant Feliu de Codines en avall.