El Departament de Territori ha aprovat inicialment el projecte constructiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant
Aquest avanç en la tramitació del projecte ha estat anunciat aquest matí per la consellera, Ester Capella. A partir de la setmana vinent se sotmetrà a informació pública.
L’estudi d’impacte ambiental recull un traçat d’una variant de 4km, per l’oest del nucli urbà, que permet alliberar de trànsit de pas l’actual travessera.
L'alcalde de Sant Feliu, Pol Cabutí, diu que la tramitació del projecte de la variant segueix avançant, tot i no poder-se aprovar en els pressupostos de la Generalitat: "Des de l'Ajuntament hem treballat per tal que el projecte sigués de territori, és una variant que uneix el Vallès amb el Moianès i no només la variant de Sant Feliu". El mes d'octubre l'alcalde i el regidor d'Urbanisme es van reunir amb Marc Sanglàs, secretari d'Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori per tractar aquest tema, així com també s'han fet diverses reunions al Parlament i amb les alcaldies dels municipis veïns.
"Celebrem que es compleixin els terminis que ens van informar i això ens fa confiar en què el departament està complint amb els compromisos", diu l'alcalde. "Estudiarem el projecte, el compartirem amb la ciutadania i proposarem millorar per tal que la variant sigui el més respectuosa amb Sant Feliu i l'entorn", ha afirmat l'alcalde que ha anunciat que "en els propers mesos convidarem el Departament de Territori a fer un acte obert explicant els detalls del projecte".
El traçat inclou la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l’entorn: principalment, l’actual travessera, la BP-1241 de Gallifa i la carretera C-1413b cap a Centelles. D’altra banda, cal remarcar un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l’Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic. En la major part del recorregut de la variant, la secció de la carretera és de dos carrils més una via lenta en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit.
Un cop conclogui el procés d’informació pública i la tramitació ambiental amb l’emissió de la Declaració d’Impacte Ambiental per part del Departament d’Acció Climàtica, es podrà aprovar definitivament el projecte constructiu i encarregar la licitació de les obres.