Durant la Setmana de la Mobilitat es presenta el Pla d'asfaltat i projectes de millora
El 18 de setembre es va presentar el Pla d'asfaltat i millores en la mobilitat.
- Mapa dels carrers inclosos en el pla d'asfaltat
- Projectes de vialitat invertida
- Camins segurs
- Pacificació de zones escolars
- Millores de mobilitat al centre
El regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Manel Rodríguez, va informar sobre els projectes per millorar la vialitat i la mobilitat:
Pla d’asfaltat
El pla d’asfaltat té com a objectiu principal planificar el manteniment de l'asfalt i acostar a la ciutadania la situació urbanística de les vies de desplaçament. El calendari previst és el següent:
01/2024: Aprovació de la partida pressupostària (82.000 €)
07/2024: Finalització del mapa d'asfaltat i redacció dels plecs tècnics per a la licitació
08/2024: Redacció de la memòria valorada de "plataformes úniques"
09/2024: Presentació del projecte a la població
10/2024: Tancament del pressupost amb el proveïdor de l'ACM
Els carrers previstos per a aquestes actuacions inclouen:
- C/ Dr. Fleming (fins al creuament)
- Camí de Lloberas (tram urbà consolidat)
- C/ Barcelona (tram mínim de la farmàcia)
- Creuament C/ Hospital amb Pont de Terme
- Reparació del C/ Marinada
- Reparació de l'accés a l'aparcament municipal
Plataformes Úniques
Aquest projecte té una estimació econòmica de 1.264.549,33 € (inclou redacció, direcció i execució de les obres) i s'orienta a obtenir informació tècnica i econòmica per sol·licitar subvencions relacionades amb la mobilitat. Els objectius inclouen:
- Eliminar les voreres petites en carrers estrets
- Incentivar el desplaçament sostenible
- Millorar la seguretat dels vianants i reduir barreres arquitectòniques
- Incorporar la perspectiva de gènere en el disseny urbà sostenible
Les zones definides per al projecte de plataformes úniques són:
- Zona 1: Carrers Joncar, Havana i Sant Joan
- Zona 2: Carrers Sant Pere, Sant Pau i Roure Gros
- Zona 3: Carrer Vic
- Zona 4: Carrers Padró, Sant Sadurní i Dominguet
Plaça Josep Umbert Ventura
Es duran a terme diverses actuacions per transformar l'espai i prioritzar els vianants. Els canvis inclouen:
Espai sense vehicles estacionats:
- Noves places reservades per a persones amb diversitat funcional a l'aparcament municipal (planta 0)
- Nova zona d'aparcament de motos (planta 1)
- Nou emplaçament per a cotxes elèctrics (darrera l’Ajuntament)
- Reorganització de les zones de càrrega i descàrrega
- Alliberament de vehicles a la façana de l'Ajuntament
- Reubicació del vehicle de la Policia Local
Priorització de la visió dels vianants:
- Anivellament de la sortida de l'aparcament per garantir desplaçaments sense barreres (pla d'asfaltat)
- Creació de zones de protecció al voltant de la font
- Ampliació de la zona de passeig en tot el perímetre, connectant el pàrquing amb Joan Maragall
- Reducció del vial per a vehicles (velocitat màxima de 20 km/h)
- Nova senyalització per sensibilitzar els conductors
- Nous passos de vianants
Camins Segurs a l'Escola
Per millorar la seguretat als entorns escolars, es proposen diverses millores:
- Millora de la senyalització i nous passos de vianants
- Col·laboració amb les AFAs per redefinir els models de senyalització en camins i zones escolars
- Reorganització de l'aparcament a la zona de l'institut i l'avinguda de les Escoles, garantint la continuïtat dels passos de vianants i definint places d'aparcament, incloent espais reservats per a persones amb diversitat funcional davant dels equipaments municipals
Recuperació de voreres i aparcament municipal
Un altre aspecte clau d'aquest pla és la recuperació de les voreres per als vianants, amb la connexió d'aquestes voreres dins del pla de plataformes úniques, eliminant la presència de vehicles estacionats. A més, es plantegen altres accions paral·leles com:
- L'obertura de 24 hores de l'aparcament municipal
- La retirada de les targetes d'aparcament específic
- La recerca de terrenys per habilitar aparcament provisional d'ús públic
Aquest conjunt de projectes té com a finalitat millorar la mobilitat i la seguretat viària.