En la campanya d'enguany, l'acció se centrarà en la difusió dels drets dels consumidors en l'àmbit del comerç electrònic, la forma d'exercir-los i de com efectuar operacions comercials de manera segura.
El 15 de març se celebra el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, declarat per les Nacions Unides l'any 1983 per visualitzar els drets que assisteixen als consumidors i usuaris. Es va triar aquesta data perquè el 15 de març de 1962, el llavors president dels EUA, John F. Kennedy, va pronunciar un discurs davant el Congrés en el que, per primera vegada, es va donar importància, a la figura del consumidor com un element fonamental dins del procés productiu i es va reconèixer la seva rellevància política, instant a les institucions públiques a prendre mesures per protegir els seus drets.
Segons un estudi de la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, es calcula que durant l’any 2019 els catalans hem realitzat més de 64 milions de compres en línia, amb un creixement anual superior 20%, és molt probable que aquest any superem els 78 milions de transaccions.
Malgrat que és indubtable que el comerç electrònic proporciona molts avantatges i oportunitats als consumidors, de vegades podem trobar-nos amb situacions no desitjades: diferències en els preus, retards en els lliuraments, una deficient atenció al client o problemes en les devolucions, són factors recurrents en les queixes i reclamacions gestionades des dels serveis públics de consum.
Per commemorar el Dia Mundial del Consumidor, la Diputació de Barcelona amb el conjunt d’ens locals de la demarcació, llança una campanya de difusió dirigida a la ciutadania amb l’objectiu d'evitar els riscos de seguretat i privacitat en compres i contractacions en línia.