Dissabte 11 de juny s’instal·larà al mercat una parada per fomentar la recollida de matèria orgànica

Dilluns, 6 de juny de 2005

El Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental i l’Ajuntament de Sant Feliu, a través de l’Oficina d’informació Ambiental, organitzen una campanya informativa per fomentar la recollida selectiva de la fracció orgànica dels residus municipals (FORM). Aquesta acció tindrà lloc el proper dissabte 11 de juny de 8 a 14h a través d’una parada que s’instal·larà al mercat setmanal, a la plaça Josep Umbert Ventura de Sant Feliu.

Dos educadors ambientals de l’Escola de Natura del Corredor i la tècnica de Medi Ambient de l’Ajuntament, a través de l’Oficina d’Informació Ambiental, facilitaran tota la informació necessària per a una bona gestió de la FORM des de casa. A més, totes les persones que no tinguin el material domiciliari necessari per la separació, és a dir, dos cubells per cada família, ho podran demanar a la parada. Aquesta acció és una iniciativa per impulsar la recollida de la FORM en origen, tant domiciliària com per als sectors generadors de matèria orgànica. Cal impulsar aquesta recollida i millorar així els resultats obtinguts fins ara, que la fracció orgànica sigui la majoritària de les deixalles dels ciutadans i disminuir cada vegada més el rebuig. Implantació de la recollida de matèria orgànica: 18 d'octubre passat El 18 d’octubre Sant Feliu va implantar el sistema de recollida porta a porta dels residus urbans de forma selectiva a tot el municipi Després de l’exhaustiva campanya informativa (xerrades per barris, educadors ambientals casa per casa, material informatiu, banderoles) que es va portar a terme durant el mes de setembre, l'Ajuntament de Sant Feliu va iniciar el 18 d’octubre el nou sistema de recollida porta a porta dels residus urbans de forma selectiva - separant la matèria orgànica del rebuig. Aquest nou model de recollida de la matèria orgànica i el rebuig porta a porta ha suposat un canvi radical en la gestió dels residus municipals. Sant Feliu, amb una població que supera els 5.000 habitants, està ja obligat a recollir separadament la fracció orgànica d'acord amb la llei 6/93 reguladora de residus, que va confeccionar el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya. Aquest sistema té tres principals objectius: reduir en un alt percentatge allò que avui llencem a l'abocador i convertir en recursos aprofitables els residus que generem, econòmicament és més viable ja que el cost de l'abocador és cada vegada més car i representa una millora pel que fa a la recollida. Amb aquest nou servei es garanteix també una recollida de matèria orgànica de més qualitat. La matèria orgànica es recull casa per casa 3 dies a la setmana (dimarts, dijous i dissabte) i el rebuig 1 dia a la setmana (diumenge). L’horari de recollida serà a partir de les 22h. Hi ha diverses àrees d’aportació d’emergència. Contenidors específics de piles Apila les piles als nous contenidors específics Amb l’objectiu de fer una bona separació de les diverses fraccions de deixalles en origen i de facilitar la implantació del nou sistema de recollida de residus, la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament va engegar la campanya Apila les piles. A Sant Feliu trobareu contenidors específics a l’entrada de l’Ajuntament, als establiments o comerços de la vila. Així, doncs, quan vulgueu llençar les piles usades no les dipositeu a la bossa de rebuig i d’aquesta manera no dispersarem el mercuri pel medi ambient. Tots els establiments, empreses o botigues que ho desitgin poden sol·licitar un contenidor per a la recollida de piles usades a l’Oficina d’Informació Ambiental. Recollida de voluminosos i trastos vells Truqueu a l’Oficina d’Informació Ambiental (OIA): 93 866 23 52 El servei s’efectua els dijous a setmanes alternes i poden treure al carrer un màxim de 3 unitats. Per utilitzar aquest servei només cal trucar per telèfon a l’OIA o deixar el missatge al contestador i en poques hores es posaran en contacte amb l’usuari. L’Oficina està ubicada a les dependències de l’Ajuntament de Sant Feliu i l’horari d’obertura és de dilluns a divendres de 10 a 13:30h i dissabte de 10:30 a 13h. El telèfon de contacte és el 93 866 23 52. Ordenança Municipal de neteja i gestió de residus Són objectius prioritaris de l’Ajuntament la gestió correcta dels residus generats al municipi de Sant Feliu, basada en criteris de sostenibilitat, així com el poder disposar d’un entorn net i saludable per a tots els ciutadans i ciutadanes. És per això que davant comportaments incívics d’alguns ciutadans l’Ajuntament ha cregut oportú confeccionar una ordenança de neteja i gestió dels residus municipals que té per objecte la regulació de la neteja viària i els espais públics, la prohibició de donar menjar als animals, com ara gats i coloms, a la via pública, o sigui prevenint l’embrutiment de la vila, entre d’altres. Aquesta ordenança, que es va aprovar inicialment per unanimitat a la sessió plenària del 24 de febrer, contempla drets dels ciutadans com ara disposar d’un entorn net i delimita els seus deures per respecte al conjunt de la ciutadania, alhora que també es delimiten les competències de neteja viària de l’Ajuntament. En aquest sentit, l’ordenança preveu sancions en matèria de gestió de residus amb multes mínimes de 80 euros fins a un màxim de 300 euros.

Darrera actualització: 1.04.2021 | 13:10