Centenars de persones visiten el nou edifici de l'Ajuntament

Dilluns, 17 d’octubre de 2005

El conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joan Carretero i Grau, va inaugurar diumenge 16 d'octubre la nova seu de l’Ajuntament. L’acte es va iniciar amb una visita a les noves dependències municipals i després va tenir lloc un ple extraordinari a la sala de plens presidit pel mateix conseller. Finalitzat el Ple es va cantar l’himne del bicentenari de Sant Feliu i l’agrupació Mots pel vint-i-ú va oferir un recital de poemes locals amb música del mestre Isidre Corderas, Codinenques - veure arxiu annex. Posteriorment un refrigeri obert a tothom va tancar l’acte d’inauguració de l’Ajuntament.

Centenars de persones van visitar el nou edifici i van poder veure un audiovisual del procés de construcció de l’Ajuntament i imatges virtuals de la nova plaça, gràcies a dos pantalles instal·lades, una a la sala arxiu que es va habilitar com a sala audiovisual i des d’on es va oferir el Ple en directe i l’altra des de l’OAC. A l’acte hi van assistir cinc exalcaldes de Sant Feliu – Àngel Falqués, Antoni Falqués, Carles Borrell, Antoni Verdaguer i Joan Fernàndez -, alcaldes de poblacions veïnes com ara de Castellterçol, Sant Quirze Safaja i Bigues i Riells i nombrosos exregidors de diverses legislatures. L’edifici de la Casa Consistorial i futura Biblioteca es troba situat a la plaça Josep Umbert Ventura, 2. Aquesta intervenció, al cor de la Vila, recupera un espai de centralitat que si bé, a finals del segle XIX i primera meitat del segle XX tenia la capacitat per a congrerar la ciutadania en els actes lúdics, en les darreres dècades l’ha anat perdent per la desaparició dels espais d’oci -teatre, cinema, ball. La implantació de la Casa de la Vila impulsarà el centre urbà i comercial i s’espera que esdevingui un motor d’expansió i readaptació urbanística, amb un augment de superfície de la plaça destinada a vianants i reordenar l’aparcament en superfície. Històricament, Sant Feliu es va formar al voltant del barri de la Sagrera-Creus i del Serrat de Vic-Venderia, tots dos dividits pel torrent de l’Escletxa. Aquest torrent es va cobrir al 1869 i la plaça del poble, posteriorment anomenada Josep Umbert Ventura, va esdevenir un lloc de trobada, el centre cultural, de lleure i comercial del municipi. Al voltant de la plaça es van construir edificis coneguts com el Cafè de Baix, l’Ateneu Feliuà, el Círculo de la Paz i el Casino Santfeliuenc. Amb la construcció de la nova seu de l’Ajuntament i Biblioteca a l’antic Casino Santfeliuenc es pretén impulsar i incentivar el centre de la població i adaptar les instal·lacions municipals a les seves necessitats actuals, oferint als ciutadans un servei millor i una major atenció en els tràmits amb l’administració local. Característiques del nou edifici de l’Ajuntament i Biblioteca La nova Casa de la Vila és un edifici diàfan, singular, obert a la ciutadania, marcadament públic i institucional i té davant la plaça del poble. Es desenvolupa en tres plantes: Planta baixa: Inclou l’accés principal, vestíbul i les dependències de la Policia Local. La nova Biblioteca ocuparà el costat esquerra de la planta baixa fins al fons del solar i esdevindrà una peça clau per a la revitalització de l’antic centre de la vila. Es preveu que aquest octubre es porti a terme l’adjudicació de l’obra. Total superfície construïda de la planta baixa (Policia Local i accessos a casa consistorial): 81,75 m2. Planta primera: Inclou els usos de recepció-vestíbul on s’instal·larà l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) que es basa en el concepte de finestreta única i vol ser un instrument per agilitzar la relació del ciutadà amb l’Ajuntament amb una millor atenció. En aquesta planta es troba la sala de plens, l’àrea d’administració general, el departament de comptabilitat, alcaldia, secretaria-intervenció, dues sales de reunions i un arxiu d’àrea. Total superfície construïda: 430,83 m2. Planta segona: Hi trobem els serveis tècnics, el jutjat de pau i l’oficina d’atenció tributària, l’arxiu històric, quatre despatxos per a polítics i una àrea de manteniment. Total superfície construïda: 442,98 m2. Arquitectes: Lluís Dilmé i Romagós Xavier Fabré i Carreras Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), més servei i millor atenció El canvi no només es dóna en l’ubicació de les zones administratives sinó també en l’atenció a les persones i en una millora dels sistemes administratius interns de l’Ajuntament. En aquest sentit la regidoria de Comunicació Institucional va sol·licitar a la Diputació de Barcelona l’ajuda per a la creació d’un pla d’acció d’organització i sistemes que permeti, a través de les noves tecnologies i de la digitalització d’expedients dotar el nou edifici municipal d’una Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). L’OAC es basa en el concepte de finestreta única i vol ser un instrument per agilitzar la relació del ciutadà amb l’Ajuntament. L’objectiu d’aquesta oficina és definir els processos més bàsics que el ciutadà fa amb l’Ajuntament i sistematitzar-los de forma que es puguin realitzar en el menor temps i tràmits possibles. Però l’OAC també representa un canvi de cultura organitzativa molt important dins de la pròpia organització municipal ja que implica un treball en xarxa i interconnectat entre els diferents nivells de l’administració. Per aquest motiu l’Ajuntament de Sant Feliu porta més d’un any fent un esforç sostingut de posada al dia: primer amb l’adquisició de nous equips informàtics per a totes les dependències municipals, després amb la creació de la web municipal que, un cop posada en marxa l’OAC, permetrà començar a oferir algunes gestions a través d’internet, i ara amb la interconnexió dels diferents centres municipals via Wi-Fi que permetrà compartir l’intranet municipal un cop es creï entre els diferents centres, fins i tot els situats fora de l’edifici de la nova seu municipal. Objectius i avantatges per als ciutadans i ciutadanes: - Facilitar la relació ciutadans-administració - Oferir un servei integral amb la idea de finestra única - Modernitzar l’administració i adaptar-la a les noves tecnologies i noves formes d’organització - Atenció personalitzada - Informació sobre tràmits, serveis i activitats municipals des d’un mateix punt d’atenció. - Gestió completa dels tràmits més habituals - Recollida de reclamacions i suggeriments, amb el compromís de donar resposta
Darrera actualització: 26.03.2021 | 11:41