L'Ajuntament de Sant Feliu de Codines se suma, aquest dimecres 28 de juny, a la commemoració del Dia per l’Alliberament Lesbià, Gai, Bisexual, Transsexual i Intersexual en suport al món local a polítiques i ciutats amables i segures, per a la diversitat LGTBI, la no-discriminació i erradicar la LGTBI-fòbia, i convida a tots els santfeliuencs i santfeliuenques a la lectura del manifest amb motiu d'aquest dia a la plaça Josep Umbert Ventura a les 12 hores del migdia.
Actes commemoratius del Dia per l'Alliberament Lesbià, Gai, Bisexual, Transsexual i Intersexual (LGTBI) a Sant Feliu de Codines:
El 28 de juny és el Dia per l’alliberament Lesbià, Gai, Bisexual, Transsexual i Intersexual en record dels anomenats fets de Stonewall –Estats Units- que van tenir lloc el 28 juny de 1969, fa ja més de 50 anys. Aquell dia, persones transsexuals i homosexuals van dir prou per primer cop a la discriminació a la que havien estat sotmeses durant segles i va néixer el moviment d’alliberament LGTBI. Des de l’octubre de 2014, Catalunya disposa d’una llei per garantir els drets del col·lectiu LGTBI (Llei 11/2014, del 10 d’octubre). Aquesta jornada vol reflexionar sobre el tema, afavorir el dret a la igualtat i la no discriminació per motius d’orientació sexual i identitat o expressió de gènere i promoure que es pugui viure la diversitat afectiva i sexual en plena llibertat.