Anunci procés selectiu per urgència d’un agent de la policia local de l’Ajuntament de Sant Feliu de Codines i creació d’una borsa de treball

Divendres, 21 de maig de 2021

ANUNCI
En Junta de Govern Local de data 19 de maig de 2021, s’han aprovat les Bases específiques reguladores de la convocatòria per a la selecció per urgència, d’un agent de la policia local de l’ajuntament de Sant Feliu de Codines i creació d’una borsa de treball.

Sant Feliu de Codines, 20 de maig de 2021

L’alcaldessa
Mercè Serratacó i Costa

“BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ PER URGÈNCIA, D’UN AGENT DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANT FELIU DE CODINES I CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL"

BASE PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És l’objecte d’aquesta convocatòria la selecció per màxima urgència d’un agent de la policia local per a cobrir les necessitats pròpies de la Policia, incrementades a causa de la pandèmia.

BASE SEGONA. CARACTERÍSTIQUES I RÈGIM JURÍDIC APLICABLE

Característiques.

-Tipus de personal: funcionari interí

-Denominació: Agent de la Policia Local.

-Grup: C2.

-Escala: Administració especial

-Sot escala: Serveis especials.

-Classe: Policia Local.

-Sistema de selecció: concurs (article 38 del Decret 233/2002, de 25 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals)

- Lloc de treball: Agent de la policia local.

- Funcions: Les atribuïdes a aquests llocs de treball són les que puguin ser encomanades d’acord amb la llei 16/1991, de 19 de juliol i la normativa que la desenvolupa.

Règim jurídic aplicable.

Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat de l’ Estat.

Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals de Catalunya.

Decret 233/2002, de 25 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals.

Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic.

BASE TERCERA. CONDICIÓ DELS ASPIRANTS

.Per prendre part en la convocatòria els/les aspirants han de complir els requisits següents:

a) Tenir ciutadania espanyola, d’acord amb la legislació vigent.

b) Haver complert 18 anys i no passar de 55 (complir els 55 anys com a màxim l’últim dia de presentació de sol·licituds).

c) Complir les condicions exigides per exercir les funcions encomanades, d’acord amb el que determina la Llei 16/1991, de 10 de juliol i les disposicions que la despleguin.

d) No haver tingut condemna per cap delicte. No tenir inhabilitació per a l’exercici de les funcions públiques ni estar separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació

sempre que l’aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.

e) No patir cap malaltia ni tenir cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions encomanades, d’acord amb el que determina la Llei 16/1991, de 10 de juliol, i les disposicions que la despleguin.

f) Estar en possessió d’alguna de les següents titulacions: títol de graduat escolar, en educació secundària obligatòria (ESO), formació corresponent a cicles formatius de grau mitjà, títol corresponent a formació professional de primer grau o un altre equivalent o superior. En cas d’invocar un títol equivalent a l’exigit, haurà d’acreditar-se mitjançant certificació de l’òrgan competent que ho acrediti.

g) Estar en possessió del permís de conduir classe A2 i B.

Totes aquestes condicions s’han de complir el darrer dia de la presentació de sol·licituds. No podrà prendre part en aquest concurs el personal funcionari que es trobi en alguna de les situacions administratives següents:

1. Els suspesos, mentre duri la situació de suspensió de funcions.

2. Els traslladats de lloc de treball i els destituïts de càrrecs de comandament com a conseqüència d’un expedient disciplinari, mentre durin els efectes de la sanció.

3. Els qui ocupin un lloc de treball subjecte a un període especial de permanència mínima.

BASE QUARTA. SOL·LICITUDS DE PARTICIPACIÓ.

Atesa la urgència del nomenaments, les sol·licituds de participació s’adreçaran a l’ajuntament de Sant Feliu de Codines mitjançant registre electrònic al web de l’Ajuntament http://www.santfeliudecodines.cat/

. Les bases i la convocatòria es publicaran íntegrament a la seu Electrònica de l’Ajuntament a través del Tauler d’Edictes electrònic. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el proper 31 de maig. Els successius anuncis de la convocatòria i del procés de selecció es faran públics únicament a la seu electrònica de l’Ajuntament.

En qualsevol cas, per a ser admès/sa a les proves selectives els/les aspirants han de presentar juntament a la instància, el currículum vitae, en el que hi consti el desglòs dels mèrits valorables d’acord amb el punt 7è d’aquestes bases.

BASE CINQUENA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es dictarà resolució en la qual es declarin els aspirants admesos i/o exclosos.

Un cop finalitzat el termini de 5 dies des de la publicació de la resolució al taulell d’edictes electrònic, els aspirants admesos seran convocats a una entrevista personal.

BASE SISENA. ÒRGAN DE SELECCIÓ

L’òrgan de selecció es constituirà de la manera següent:

 President: El Cap de la policia Local.

 Vocals: El/La Sotscap de la Policia Local.

Un funcionari de carrera del cos de la Policia Local.

 Secretari: Secretària de la corporació o funcionari en qui delegui.

BASE SETENA. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.

La selecció pel sistema de concurs lliure consisteix en la valoració de determinades condicions de formació, mèrits o nivell d'experiència relacionats amb la tasca a exercir i en una entrevista personal.

Els mèrits valorats es puntuaran de la següent manera:

Experiència professional:

a.1. Per a serveis prestats com a funcionari interí en el cos de la Policia Local o Vigilant Municipal, realitzant funcions d’agent o superior, a raó de 1 punt per any treballat amb un màxim de 3 punts.

a.2. Per serveis prestats en l’administració Pública en altres cossos relacionats amb la Seguretat, tals com: (Protecció Civil, Exèrcit, Bombers...), a raó d’1 punt per any amb un màxim de 2 punts

a.3. Per serveis prestats en el sector privat en àmbits relacionats amb la seguretat, a raó de 0,5 punts per any, amb un màxim d’1 punt.

Els temps inferiors a l’any es valoraran de manera proporcional.

b) Formació específica:

Només es valorarà la formació específica d’acord amb les funcions i el perfil necessaris per desenvolupar el lloc de treball objecte de la convocatòria i amb un màxim de 3 punts.

b.1. Cursos relacionats amb les tasques policials, amb un màxim de 2 punts a raó de :

Cursos de menys de 10 hores: 0,10 punts

Cursos de 10 a 20 hores: 0,15 punts

Cursos de 21 a 40 hores: 0,30 punts

Cursos de 41 a 60 hores: 0,50 punts

Cursos de 61 o més hores: 0,75 punts

b.2. Certificat acreditatiu en defensa personal, 1 punt.

La puntuació màxima per la formació no superarà els 3 punts.

Opcional, a criteri del tribunal:

c) Entrevista: Aquesta entrevista consistirà en mantenir un diàleg amb l’òrgan de selecció sobre qüestions vinculades a les funcions a desenvolupar en el lloc de treball i l'experiència professional de l'aspirant, per tal d’avaluar les competències tranversals tals com: comunicació, motivació, disponibilitat, actitud, treball en equip, resolució de problemes, responsabilitat, resistència a la pressió...

La puntuació màxima per l'entrevista serà d’1 punt.

BASE VUITENA. LLISTA DE PERSONES APROVADES

Un cop finalitzada la qualificació de les persones aspirants, l’òrgan de selecció farà pública a la seu electrònica de l’Ajuntament la llista de persones aprovades per ordre descendent de puntuació final.

BASE NOVENA. PERIODE DE PROVA

Una vegada nomenats o nomenades, els o les aspirants iniciaran un període de prova d’un mes. Durant aquest període es gaudeix de les mateixes retribucions i es realitzarà sota la supervisió del Cap de la Policia Local o funcionari en qui delegui, qui emetrà un informe a la finalització d’aquest període en el termini màxim de cinc dies.

BASE DESENA. INCOMPATIBILITATS

En l'exercici de la funció pública atribuïda a la plaça a la qual ha estat destinat/ada, serà aplicable al/a la funcionari/ària la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d'incorporar-se al servei de la corporació, ha d'efectuar una declaració d'activitats i, si escau, sol·licitar la compatibilitat en el formulari que li facilitaran els Serveis de Recursos Humans de la corporació, o exercir, altrament, l' opció que preveu l' article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre i l' article 337 del Decret 214/1990.

BASE ONZENA. REGIM D’IMPUGNACIONS I D’AL·LEGACIONS

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcaldia, si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar, d’acord amb l’article 123 de la LPACAP, potestativament, recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant de l’òrgan competent, o bé recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant el Jutjat contenciós administratiu de Barcelona. Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal, si aquest últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar, en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’òrgan competent. Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la seva defensa.
Per la simple concurrència als processos selectius s’entén que l’aspirant accepta íntegrament aquestes bases, tret que, prèviament, hagi exercit el seu dret a impugnar-les”.

L’alcaldessa

Mercè Serratacó i Costa

Darrera actualització: 25.05.2021 | 14:11